Backend je ta část webu, která slouží ke zpracování dat a administraci webu (jednoduše to, co uživatel nevidí). Umožňuje vkládat či upravovat články, novinky atd. .
Je to procento návštěvníků, kteří web opustili ihned po tom, co zhlédli úvodní stranu. V praxi to znamená, že web není zajímavý a nepřinutil zákazníky k další akci.
CPT (CPM) z anglického Cost Pay Thousand (Cost Per Mile) vyjadřuje cenu za tisíc zobrazení. Používá se v oblasti internetové reklamy jako srovnávací ukazatel její nákladnosti.
Pojem cloaking, v překladu skrývání nebo zastírání, představuje podvodnou techniku optimalizace pro vyhledávače, kdy se tvůrce webu snaží vyhledávači podstrčit klíčová slova, která ale nejsou relevant
Cross-selling, neboli křížový prodej. Je to strategie prodeje, kdy se například eshop snaží nabídnout doplňkové produkty a služby, aby zvýšil své tržby.
Drobečková navigace (z anglického "breadcrumb navigation") je běžně používaný navigační prvek umožňující návštěvníkovi webu zjednodušenou orientaci ve struktuře stránek.
Pojem duplicitní obsah se používá často ve spojení s optimalizací webových stránek pro vyhledávače, kdy se na více adresách nebo doménách objevuje totožný text.
Edge rank je ukazatelem určujícím, jaké příspěvky se budou zobrazovat na sociální síti Facebook. V podstatě jde o algoritmus, který určuje, kolik návštěvníků uvidí facebookové stránky konkrétního uživ
Event-triggered email znamená, že se odešle zákazníkovi zpráva po provedení nějaké události. Například registrací uživatele nebo provedením objednávky v e-shopu.
Eye tracking je termín pro sledování pohybu očí člověka oční kamerou. Díky tomu je možno určit, co uživatele webu zaujalo a které prvky ho postupně upoutávaly.
Frontendem je jednoduše vše, co je vidět na webu z pohledu uživatele, tedy jednotlivé podstránky webu. Nepatří do něj však redakční systém, který je určený pro správu webu.
Jedná se o jeden ze způsobů vyhledávání. Fulltext vyhledává klíčová slova v celém obsahu dokumentu, je schopný také rozlišit např. hustotu výskytu klíčových slov.
G2B je zkratkou pro slovní spojení "government to business" popisující vzájemnou komunikaci mezi státní správou a firmou. Zahrnuje obchodní komunikaci a vztah mezi těmito subjekty.
Google bomba je často vtipný zásah do výsledku vyhledávání využívající principů optimalizace stránek pro vyhledávače. Většinou se používá technika, která využívá sílu zpětných odkazů.
HTML je zkratkou HyperText Markup Language, v češtině používáme název hypertextový značkovací jazyk. HTML popisuje pomocí jednotlivých tagů strukturu webové stránky a její chování.
Hlasová čtečka je nástroj pro nevidomé, který dokáže interpretovat internetovou stránku jako zvukový výstup. Nalezený text na webové stránce svému uživateli přečte.
Hlavní navigace, známá spíše pod názvem hlavní menu představuje primární ovládací panel na webové stránce. Nejčastěji je tvořen odkazy nebo tlačítky odkazujícími do jednotlivých podstránek webu.
Internetový vyhledávač je server nebo skupina serverů, která umožňuje návštěvníkům internetu vyhledávat stránky pomocí tzv. klíčových slov, příp. vyhledávacího výrazu
Klíčové slovo, v angličtině známé jako keyword. Klíčová slova jsou takové výrazy, jednoslovné či víceslovné, které uživatelé vyhledávají na internetu pomocí fulltextového vyhledávače.
Kontrast písma a barvy pozadí je důležitým faktorem při zobrazování webové stránky. Existují i jasně definovaná pravidla přístupnosti, která kontrast písma jasně určují (WCAG 1.0, WCAG 2.0,...).
Layout je anglický výraz pro rozvržení nebo šablonu prvků webu na stránce. Dříve se používal tzv. tabulkový layout, dnes se používají výhradně kaskádové styly pro vytvoření layoutu.
Link farma, česky odkazová farma, je webová stránka (katalog) vytvořená jen za účelem shromažďování velkého množství zpětných odkazů bez jakékoliv přidané hodnoty ve formě zajímavého obsahu
Linkbaiting je metoda použitá na off-page faktory stránky. Je vytvořen atraktivní a hodnotný obsahu webu, který následně uživatelé sami dál šířejí přes zpětné odkazy
MSIE je zkratkou pro produkt Microsoft Internet Explorer. Jedná se o webový prohlížeč, ve své době jediný použitelný a uživateli oblíbený. V poslední době ztrácí nad konkurenčními produkty.
Pojem motivátor se vyskytuje ve více oblastech. Na webu se jedná o způsob (cestu), jak přinutit návštěvníka webu k akci. Např. k nákupu nebo registraci.
On page faktory souvisejí s optimalizací webových stránek pro vyhledávače, tedy s technikou SEO. Jedná se o faktory, které jsou viditelné i skryté a nacházejí se na dané stránce. Jejich optimalizace o
Open rate je ukazatel úspěšnosti reklamní kampaně. Jedná se o sledování otevření reklamní kampaně, například newsletteru, v poměru k rozeslanému počtu. Tento poměr je uváděn v procentech.
Open source, známý také pod zkratkou oss, definuje svobodný přístup k informacím nebo svobodné používání programů. Svobodný nemusí vždyt znamenat zdarma. Většinou jde o programy šířené včetně zdrojové
Outsourcing je dělba práce, svěření konkrétních úkolů jiné firmě. Velmi využívaným je právě outsourcing realizace webových prezentací, které mají možnost reklamní agentury svěřit menším subjektům.
Perl je název programovacího interpretovaného jazyka. Vznikl z anglického Practical Extraction and Report Language. Je to jazyk logický, uživatelsky příjemný a v podstatě jednoduchý.
Některé internetové vyhledávače penalizují internetové stránky, které nedodržují daná pravidla v oblasti optimalizace pro vyhledávače. Mezi hlavní příčiny penalizace patří podvodné praktiky.
Pojem personalizace v oblasti IT a v oblasti marketingu i reklamy je postaven na preferencích uživatele nebo cílové skupiny uživatelů. Díky personalizaci webových stránek je možné přizpůsobit obsah je
Rich media jsou reklamní formáty vytvořené s využitím technologií, jako je Java, Flash, DHTML. Rich media dosahují nejlepších výsledků v oblasti marketingu.
Robot je speciální softwarová aplikace, která prochází webové stránky z důvodu indexace webu. Soubor robots.txt může obsahovat sadu pravidel pro jednotlivé druhy robotů
Segmentace, neboli členění, je pojem z marketingu. Segmentace je základem pro stanovení cílů a strategie marketingové komunikace vůči jednotlivým cílovým skupinám.
Sémantika je obor zabývající se významem znaků. U tvorby www stránek se sémantika zabývá správným používáním předem definovaných symbolů. Sémantika hraje velký význam i pro roboty fulltextových vyhled
URL je zkratka Uniform Resource Locator a slouží k přesné identifikaci umístění zdroje informací na internetu. Například umístění souboru na webovém serveru - celá cesta napříč adresáři až k samotnému
Validita je hodnota, na kolik daná stránka odpovídá definovaným standardům. Validní stránku také dokážou lépe zpracovat roboti fulltextových vyhledávačů.
K výměně zpětných odkazů dochází mezi spřízněnými webovými stránkami, které na sebe vzájemně odkazují. Hlavním přínosem výměny zpětných odkazů je zvýšení návštěvnosti webu.
WYSIWYG se překládá jako "Co vidíte, to dostanete", zkratka je z angličtiny "What You See Is What You Get". Jedná se o způsob, jakým se editují dokumenty v počítači.
Y2K, neboli problém roku 2000, který souvisel s přechodem počítačů a počítačových programů do roku 2000. Problém byl důsledkem dosavadního programování a snaze ušetřit paměť počítače.
Zpětná vazba, neboli i v češtině známý - feedback. V internetovém marketingu se jedná o reakci uživatele na některou z nabízených akcí, například komentování článku, objednávka na e-shopu a další.