Co je GTPR?

Zkratka vznikla z anglických slov Google Toolbar PageRank, někdy také označována jako tzv. toolbarový PageRank. Jeho smyslem je ukázat důvěryhodnost stránky z pohledu Googlu. Z tohoto důvodu se jedná o významnou informaci o konkrétní stránce.

Algoritmus věrohodnosti je stanoven hodnotou od 0 do 10, tyto hodnoty tedy odpovídají hodnotě webu. V České republice dosahuje nejvyšší hodnoty (8) jen Seznam.cz a server Toplist. U nově vytvořených nebo krátce existujících stránek má GTPR nulovou hodnotu. Nulovou hodnotu mohou mít také při vyhodnocování GTPR stránky, ve kterých URL obsahuje např. otazník – Google z takové stránky, která je nedůvěryhodná odstraní vše, co je za otazníkem. Obecně platí, že u středně velkých projektů se pohybuje hodnota kolem 5. Google obnovuje hodnoty GTPR jednou za tři až čtyři měsíce a je vypočítávána z počtu odkazů z tématicky podobného webu.
GTPR lze zjistit mj. také pomocí instalace speciální nástrojové lišty (toolbaru) do webového prohlížeče nebo prostřednictvím specializovaných webových služeb.

Obecně nemá cenu si dávat za cíl, optimalizace pro vyhledávače, zvyšování hodnoty GTPR. Naopak může být velmi užitečným pomocníkem při hledání vhodných webů pro zpětné odkazy.