Pojem on page faktory je důležitým pojmem optimalizace pro vyhledávače. On page (on-page) faktory jsou považováby za viditelné i skryté prvky na webových stránkách, které patří mezi nejdůležitější faktory ovlivňující hodnocení webů vyhledávacími roboty. Jejich nastavení je závislé (spolu s off page faktory) na pozicích vyhledávání, ačkoliv nejsou faktorem jediným. Souvisí přímo s obsahem a nastavením (kódem) stránky a také s její pozicí v rámci celé struktury webu.
Nejdůležitějším on page faktorem internetové stránky je unikátní obsah stránky.
Dalšími on page faktory jsou:
- titulek (title)
- meta desription
- nadpisy stránek
- zvýrazněný text na stránce
- alternativní popis obrázku
- URL adresa stránky
- anchor text uvnitř stránek – interní odkazování
- klíčová slova
- html kód
- rychlost načítání stránek
- a velké množství dalších on page faktorů
Dalšími účinnými nástroji optimalizace (SEO) jsou například úpravy textového obsahu (copywriting) nebo budování zpětných odkazů (linkbuilding).