PPC reklama je pojem z oblasti internetového marketingu a je také jedním z jeho nejúspěšnějších modelů, včetně online reklamy. Zkratka vznikla z anglického Pay Per Click, přeloženo „plaťte za klik". Inzerent tedy v modelu PPC platí jen za skutečnou návštěvnost, nikoliv jen za zobrazení. Z tohoto důvodu je také PPC reklama považována na rozdíl od ostatních reklamních formátů za efektivnější, levnější a cílenou.
Princip PPC reklamní kampaně spočívá ve vyhledávání a inzerci, která se zobrazuje podle hledaného výrazu ve vyhledávačích i v jejich obsahové síti. Má podobu krátkých inzerátů, které se zobrazují návštěvníkům pomocí vyhledávačů spolu s výsledky jejich hledání.
Reklamní sdělení se zobrazuje s ohledem na potřeby a zájmy návštěvníků webových stránek (opakem jsou např. bannerové reklamy).
Hlavní výhody PPC reklamy:
- Platba pouze za uskutečněný proklik
- Zacílení na potenciálního zákazníka
- Cenu za reklamu určuje inzerent a rozpočet má tak pod stálou kontrolou
- Existence aktuálních statistik s detailním vyhodnocením o průběhu PPC kampaně
- V PPC můžete ovlivnit svou pozici
- Široký záběr a nízké počáteční náklady
Všechny velké vyhledávače ve světě i u nás používají PPC model (Centrum, Google, Seznam, Yahoo! Také např. Tiscali nebo Quick, které se velikostí řadí k menším vyhledávačům.