Google bomba je velmi často vtipný zásah do výsledku vyhledávání využívající principů optimalizace stránek pro vyhledávače. Tímto vyhledávačem nemusí být jen Google, jsou známé i případy podobných bomb v jiných vyhledávačích (včetně českého Seznamu) nebo v automatických překladačích textu. Výsledkem úspěšného svržení Google bomby je zařazení vybrané stránky do výsledků vyhledávání výrazu obsahujícího nějakou nadávku nebo neslušná slova. Když návštěvník webu příslušnou kombinaci zadá do vyhledávače, mezi prvními odkazy je i bombardovaná stránka. Kromě vtipkování na úkor nějaké více či méně známé osobnosti se Google bomba může využívat i k propagaci vlastní webové stránky nebo výrobku.
Úspěšnost Google bomby závisí na kvalitě stránek, které se ji snaží svrhnout. Často se využívají blogy, které mají vysoký PageRank nebo které vyhledávače obecně považují za hodnotnější zdroje. Tyto blogy obsahují klíčová slova a odkazy na bombardovaný web, který už ani ona klíčová slova zpravidla neobsahuje. Kromě sítě blogů lze využívat i specializovaných katalogů vytvořených pro účely SEO.
Protože se jedná o manipulaci s výsledky vyhledávání, vyhledávače se obvykle snaží pokusy o Google bomby eliminovat. Daří se jim to čím dál lépe, přesto se i na Googlu v současnosti nějaká objeví. Mezi ty nejznámější u nás patří v nedávné minulosti útoky na politiky, například Václava Klause, Jiřího Paroubka nebo Davida Ratha, státní úřady (Ministerstvo vnitra) či politické strany (ČSSD, KSČM).