Co je Konverze?

Konverze je jedním z nejdůležitějších pojmů internetového marketingu. Konverzí je v obecném významu proměna. V oblasti internetového marketingu dochází ke konverzi, když se z návštěvníka webu stane zákazník neboli, když je dosaženo cíle webu. Mezi konverze patří např. přihlášení k odběru newsletteru, registrace na webu, stažení demoverze nebo e-booku, kliknutí na affiliate odkaz a samozřejmě také objednávka zboží nebo služeb. Konverze je měřítkem úspěšnosti webu, ale ne všechny konverze mají stejnou cenu, stejný význam. Na rozdíl od sledování návštěvnosti, konverze vypovídá jednoznačněji o kvalitě, použitelnosti a výnosu webu. Konverze je měřitelná.

Příklad:
Na banner webu klikne sto návštěvníků, ale jen deset z nich vyplní objednávku produktu – míra konverze je v tomto případě 10%.

Výsledky měření konverze jsou důležité pro další strategii firmy v oblasti investic a jejich návratnosti, propojení reklamy a vhodně zvolených klíčových slov s vytyčeným cílem obchodování.

Potřebujete pomoct s hledáním a měřením konverzí na Vašem webu? Kontaktujte nás a určitě se domluvíme.