Zkratka z anglického Pay Per Action znamená doslova „platba za akci". PPA patří mezi skupinu dalších několika nákupních modelů, které se uskutečňují za internetovou reklamu PPS, PPL. Na rozdíl od další skupiny platby jako je např. PPT, PPV, je model PPA typický vysokou motivací na straně provozovatele reklamního prostoru. Často se také tento model označuje jako affliate marketing nebo model CPA (cost per action). Ve výkonnostním marketingu znamená tento nejčastěji používaný model platbu „až" po předpokládané nebo očekávané akci na webových stránkách.
Provozovateli webu tedy inzerent platí za akci, kdy návštěvník webu nějakou provede – mezi takové akce patří např. nákup zboží nebo služby, registrace newsletteru, registrace do databáze nebo vložení komentáře apod. Cena za nákup je poměrně vysoká a velmi výhodná především pro majitele reklamního prostoru a vzhledem ke skutečnosti, že inzerenti jsou ochotni platit vysokou provizi, je pro provozovatele webu výhodné vytvářet odkazy na webové stránky s vysokým konverzním poměrem. U nás se systémem PPA nejvíce zabývá reklamní systém tržiště Potenza.