Event-triggered e-mail je v překladu do češtiny „e-mail spuštěný událostí". To v internetovém marketingu znamená elektronickou zprávu (e-mail), kterou odesílá vlastník webu na základě již dříve získaných informací konkrétnímu zákazníkovi. Tyto informace vlastník webu, např. internetového obchodu, získal např. při registraci zákazníka při prvním nákupu apod. Event-triggered e-mail může obsahovat různé slevy, slevové kupóny (up-selling) nebo nabídku souvisejícího zboží (cross-selling). Obsahovat může také anketu, žádost o zpětnou vazbu, hodnocení nakoupeného produktu nebo služby. Nepřímo tak zákazníka motivuje k dalším nabídkám. Nezřídka se objevují i event-triggered emaily zaslány k narozeninám zákazníka. Jejich zasílání vyžaduje neustálý přehled o stávajících zákaznících a vybudování systému na odesílání takových zpráv. Ke kontrole nad veškerými údaji zákazníka (kontaktní a osobní údaje, transakce, ...) pomáhají CRM systémy.