Proklik a kliknutí jsou rozdílné pojmy. Jednoduché kliknutí na rozdíl od poměrně složitějšího prokliku nevypovídá o skutečné návštěvě webové stránky.
Kliknutí sleduje program Google AdWords a návštěvy můžeme sledovat programem Google Analytics. Proklik je akcí uživatele - návštěvníka, zákazníka, spotřebitele, kterou se dostane skrze odkaz nebo odkazy na hledanou cílovou stránku. Ukazatelem prokliku je pak procento z kliknutí na počet zobrazení reklamy. Proklik je tedy používaný a spočitatelný parametr internetové reklamy. Poměr počtu prokliků k zobrazení reklamy vede k výsledné míře prokliku. Naopak měření – spočítání kliknutí – je mnohem jednodušší. Existuje více modelů platby za internetovou reklamu, nejznámější je asi PPC – „pay per click". V tomto případě se platí pouze za uskutečněný proklik, nikoliv za pouhé zobrazení reklamy.