Open rate (anglicky otevřený kurz) je tedy v přeneseném slova smyslu ukazatel, který je nejvíce sledován zákazníky za účelem zjištění, jak úspěšná je jejich kampaň, kolik uživatelů si odeslaný email opravdu otevře a čte. Je tedy pojmem z oblasti email marketingu. Hodnoty open rate jsou udávány v procentech. Úskalím tohoto parametru je, že se hodnota připočte jen pokud si uživatel načetl obrázky – open rate sleduje načtení obrázku.
Tato hodnota je nejčastěji sledována zákazníky. Zajímá je, kolik lidí si čte jejich kampaně. Open rate je měřen tak, že se sleduje načtení průhledného obrázku o velikosti jednoho pixelu, který se vloží do kampaně při jejím odesílání. Možná vás teď napadá, jaké je úskalí měření tohoto parametru. Ano, o tom, zda si váš zákazník kampaň otevřel, případně přečetl, se dozvíte pouze tehdy, pokud si načetl obrázky.
U reklamních kampaní, které obsahují čistě text, není tento parametr téměř měřitelný.
Podle velikosti databáze se hodnoty open rate pohybují mezi 10-50%. Jeho hodnota závisí na kvalitě obsahu, dobře zvolené reklamní kampani, ale také na mnoha jiných faktorech, kromě jiného i na technickém vybavení příjemců.