Cloaking je anglický SEO termín, který můžeme přeložit jako zastírání, maskování. Jedná se o podvodnou techniku optimalizace pro vyhledávače. Vyhledávačům (vyhledávacímu robotovi) se zobrazí jiný obsah, než jaký se zobrazuje uživatelům konkrétních stránek. Cloaking je tedy maskování části textu buď před vyhledávači, anebo před návštěvníky za účelem získání lepších pozic ve vyhledávačích.
Jak může vypadat cloaking v praxi? Internetová stránka obsahuje mnoho textu, velmi často nevalné kvality, ale s cílenými slovními spojeními, také podezřele se často opakujícími. Tím se může stát zajímavou pro roboty vyhledávačů, které ji můžou po vyhodnocení zařadit. Pokud na stránku přijde uživatel, často se mu zobrazí jen část textu nebo dokonce text zcela odlišný. Ne náhodou je taková stránka plná reklamní inzerce.
Velmi často jsou pro cloaking používány javascript a CSS, díky kterým je možné text zneviditelnit, zamaskovat.
Ačkoliv cloaking byl v minulosti velkým a stále řešeným problémem, dnes už ztrácí sílu a většinou již moc nefunguje. Vyhledávači je často penalizován.
Přestože politika Googlu je jasná – penalizovat cloaking, existují „výjimky", které získal např. BMW nebo The Times.
Obecně se ale vyhledávače brání této umělé manipulaci s výsledky vyhledávání a pomáhají jim v tom i nástroje, které cloaking odhalí a přes spam report nahlásí vyhledávači.